Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 roku o służbie medycyny pracy (Dz.U. 2022.437 j.t.), podjęcie oraz zakończenie działalności przez podstawową jednostkę służby medycyny pracy lub pielęgniarkę w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi wymaga zgłoszenia, w formie pisemnej, we właściwym ze względu na miejsce jej wykonywania wojewódzkim ośrodku medycyny pracy.
Zgłoszenia dokonuje kierownik podstawowej jednostki służby medycyny pracy.
Zgłoszenie, w zależności od podmiotu podejmującego lub kończącego działalność w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej zawiera odpowiednio:
- nazwę podstawowej jednostki służby medycyny pracy albo imię i nazwisko;
- adres miejsca wykonywania praktyki, albo adres prowadzonej działalności gospodarczej;
- oznaczenie podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej i adres podmiotu leczniczego sprawującego profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracującymi, jeżeli zgłoszenia dokonuje podstawowa jednostka służby medycyny pracy;
- numer prawa wykonywania zawodu;
- termin podjęcia lub zakończenia działalności;
- informacje o dodatkowych kwalifikacjach do wykonywania zadań służby medycyny pracy.
Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 30 dni od dnia podjęcia lub zakończenia działalności.