Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności.
Zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 roku o służbie medycyny pracy (Dz.U. 2022.437 j.t.), podjęcie oraz zakończenie działalności przez podstawową jednostkę służby medycyny pracy w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracującymi wymaga zgłoszenia, w formie pisemnej, we właściwym ze względu na miejsce jej wykonywania wojewódzkim ośrodku medycyny pracy.
Zgłoszenia dokonuje kierownik podstawowej jednostki służby medycyny pracy lub lekarz wykonujący zawód w ramach działalności leczniczej jako indywidualna praktyka lekarska, indywidualna specjalistyczna praktyka lekarska lub grupowa praktyka lekarska.
Zgłoszenie, w zależności od podmiotu podejmującego lub kończącego działalność w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej zawiera odpowiednio:
nazwę podstawowej jednostki służby medycyny pracy albo imię i nazwisko;
adres miejsca wykonywania praktyki, albo adres prowadzonej działalności gospodarczej;
oznaczenie podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej i adres podmiotu leczniczego sprawującego profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracującymi, jeżeli zgłoszenia dokonuje podstawowa jednostka służby medycyny pracy niebędąca lekarzem wykonującym zawód w ramach działalności leczniczej jako indywidualną praktykę lekarską, indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską lub grupową praktykę lekarską;
numer prawa wykonywania zawodu;
termin podjęcia lub zakończenia działalności lekarza;
informacje o dodatkowych kwalifikacjach do przeprowadzania badań profilaktycznych.
Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 30 dni od dnia podjęcia lub zakończenia działalności.